Om Klubben

Vores profil

Vi er en moderne karateklub som holder stærkt fast i vores traditionelle karate-do baggrund i Tani-ha Shito-ryu Karate-do Kofukan International.

Vi er i dag den eneste klub i Danmark hvor der praktiseres Kofukan Karate og er således også honbu dojo (hovedklub) for Kofukan Karate i Danmark.

Vi er medlemmer af Shito-ryu Karate-do Kofukan International samt Dansk Karate Forbund.

Vi er af den opfattelse, at karate-do først og fremmest trænes for at lære at kunne forsvare sig selv effektivt. Det lægger vi vægt på i vores daglige træning og det er dette grundlag som ligger til grund for vurdering af vores elevers progression når vi afholder gradueringer.

Konkurrencer er med til at udvikle udøverens fokus og teknik, men fokus på konkurrencer og turneringer bør aldrig komme forud for udvikling af udøverens traditionelle karate-do fundament.

Træning i klubben

Klubben udbyder hold for elever i alle aldersgrupper over 6 år og holder åbent alle dage med undtagelse af søndage. Vi har både elever som kommer for motionens skyld samt elever der træner på eliteplan. Der er rigtig mange familier blandt vores medlemmer.

Træningen foregår på holdbasis og ledes af veluddannede instruktører som udover at være veluddannet indenfor karate også har gennemgået pædagogiske kurser i regi af Dansk Karate Forbund.

Med undtagelse af de mindste, træner vores elever minimum 2 gange om ugen, hvor 1-2 instruktører underviser i pensum til deres næste grad, og udfordrer dem til at flytte deres egne grænser. Træningen foregår i en social atmosfære, hvor eleverne arbejder sammen om at forstå teknikkerne, og hvor instruktørerne sørger for at møde den enkelte elev på det niveau vedkommende er på.

Mentalt arbejder vi med at lære vores elever:

Vores formål

Klubbens formål er, gennem træningen af karate, at udvikle medlemmernes fysiske og psykiske stabilitet og harmoni. I tråd med Kofukan International’s overordnede formål stræber vi mod at:

1. Udvikle god personlighed og en stærk karakter hos vores medlemmer
2. Beskytte korrekte teknikker og katas i vores træning